LeveringHurtig levering, 1-2 hverdage
TjekGratis fragt ved køb over 499 kr.
Retur14 dages fuld returret
ViabillKøb nu, betal senere
Telefon support+45 7025 9500 alle hverdage 11-14

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Bruun-Bruun
Hos Bruun-Bruun vil nedenstående handelsbetingeler, være gældende når du handler hos os.
Ejer:
Birgitte Bruun

Webshop:
E-mail: shop@bruun-bruun.dk

Tlf.: 7025 9500

Personlig betjening på webshoppen alle hverdage kl. 11-14

Butik i Skanderborg:
Bruun-Bruun
Adelgade 83
8660 Skanderborg


Åbningstider for butikken:
Mandag.............10.00 - 17.30
Tirsdag..............10.00 - 17.30
Onsdag.............10.00 - 17.30
Torsdag.............10.00 - 17.30
Fredag .............10.00 - 18.00
Lørdag..............10.00 - 14.00
Søndag.............LUKKET


Sådan bestiller du
  • Du finder den varer du ønsker at købe i den ønskede str.
  • Lægger den i din kurv
  • Ønsker du flere varer, gør du ligeledes med de efterfølgende
  • Du indtaster herefter dine data – og bekræfter vore leveringsbetingelser
    • Huske at logge ind i kundeklubben, så du opsparer bonus på dine køb
  • Vælg din ønskede leveringstype
  • Betal med din ønskede betalindsform
  • Du vil herefter modtage ordrebekræftelse
  • Tracking nr. vil blive sendt på mail, når din varer er pakket og klar til afsendelse
Udsolgte vare
Der kan i sjældne tilfælde forekomme udsolgte varer, selvom du bestiller din varer online, dette skyldes at vi ikke har specielt lager til vores webshop, men at vi plukker din ordre i butikkens lager. Dette kan medføre en sjælden gang, at den varer der er solgt online kort forinden er solgt i butikken.

Betaling og priser
Alle priser er inkl. 25% moms og i DKK, hvor intet andet nævnes. Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende betalingspris i DKK. Priserne er kun gældende inden for Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Der tages forbehold for:
  • Valutaændringer
  • Afgiftsændringer
  • Udsolgte varer og trykfejl/prisfejl
Der er mulighed for at betale med følgende korttyper:
  • Visa/Dankort
  • Vias Elektron
  • MasterCard
  • Maestro
Din betaling bliver først trukket, når varen er sendt fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det godkendte beløb. Der opkræves ikke gebyr for betaling med betalingskort. Data krypteres med SSL (Secure Socket Layer) og sendes sikkert til PBS.
Såfremt du ønsker at betale med Viabil, henviser vi til Viabils handelsbetingelser, som du kan læse mere om her: FORRETNINGSBETINGELSER - ViaBill

Fragt og levering
Forsendelse og leveringspriser
Bruun-Bruun leverer fragtfrit* med Post Danmark på ordrer over DKK. 499,- i Danmark.
*Fri fragt"
  • Gælder indenfor Danmarks grænser
  • Gælder ikke for køb under DKK 499,-
  • Gælder varer leveret til pakkeboks
Priser på levering af ordrer:
  • DKK 39,- på ordrer under DKK 499,-
  • Gratis levering på ordre over DKK 499,- leveret til pakkeboks
  • Levering til udlandet beregnes efter gældende tarif.
Private forsendelser sendes som forsikret pakkepost med Post Danmark.
 
Sådan sender du retur til Bruun-Bruun
Vi har gjort det nemt for dig at returnere, vi har nemlig vedlagt en udfyldt returlabel til Post Danmark til DKK 39,-, som kan bruges ved returnering af ordren. Pakken sendes dermed forsikret retur til os. Beløbet for returlabelen vil blive fratrukket i returneringsbeløbet. Hvis der er tale om en ombytning af vare i forbindelse med reklamation, er det gratis at benytte vedlagte label. Som kunde kan du også selv betale for returneringen, og herved ikke benytte den vedlagte returlabel, så vil du ikke blive fratrukket for omkostningerne af en returlabel.
Bruun-Bruun kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. Yderligere tages der forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Bruun-Bruun's leverandører.
Der tages ligeledes forbehold for:
  • Force Majeure
  • Leveringssvigt

Nægtet modtagelse af varen
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af din pakke eller lade være med at hente den. Bruun-Bruun vil her blive pålagt en ekstra fragtomkostning. Denne fragtomkostning vil blive modregnet returvarernes pris som er 2 x fragt.

Afhentning i butik
Vi tilbyder afhentning i butikken af ordrer bestilt på webshoppen, dette vælger du blot når du bestiller og betaler din varer online.

VIGTIGT: Du vil modtage en sms når din ordre er klar til afhentning.

Der kan afhentes/afleveres webordrer i butikkens åbningstider:

Mandag............10.00 - 17.30
Tirsdag.............10.00 - 17.30
Onsdag.............10.00 - 17.30
Torsdag............10.00 - 17.30
Fredag .............10.00 - 18.00
Lørdag..............10.00 - 14.00
Søndag.............LUKKET



Leveringstid
Vi bestræber os på at levere din ordre inden for 1-3 dage.
Ordrer der er modtaget inden kl. 15.00, bestræber vi os på at sende samme dag. Ordrer modtaget efter kl. 15.00 sendes den efterfølgende dag. I forbindelse med udsalg og ferieperioder, kan der påregnes længere leveringstid.
Når varen sendes afsted vil der blive sendt en mail med trackingnummer, hvorved der er mulighed for at følge sin pakke på rejsen. Ved levering til pakkeshops vil der blive sendt en mail advisering fra Post Danmark, når pakken er klar til afhentning på det valgte sted.


Returnering og fortrydelsesret
Bruun-Bruun tilbyder 14 dages fuld fortrydelsesret gældende fra den dag du modtager varen. Varen returneres naturligvis ubrugt og i samme stand som ved modtagelsen.
Varen byttes kun når butiks- og leverandørmærkatet er intakt og stadig sidder på varen. Dette sikrer dig som kunde, at du altid modtager en vare som er ubrugt. Fodtøjsæsker må ikke bruges som forsendelsesæsker, men pakkes ind eller lægges i forsendelsesæske ved returnering.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Det er købers ansvar og omkostning at returnere en vare. Alle varer, der returneres, skal være forsvarligt indpakket.
Ønsker du at bytte en vare til en anden størrelse eller farve, skal du returnere varen og lave en ny ordre via webshoppen. Når vi modtager returvaren, overføres pengene til din konto. Det sikrer at den ønskede størrelse ikke i mellemtiden er udsolgt.

Nægtet modtagelse af varen
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af din pakke eller lade være med at hente den. Bruun-Bruun vil her blive pålagt en ekstra fragtomkostning. Denne fragtomkostning vil blive modregnet returvarernes pris som er 2 x fragt.
Vi anbefaler at varen returneres som pakkepost via Post Nord eller GLS da dette giver mulighed for sporing af pakken. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Bruun-Bruun. Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Pakker må IKKE sendes retur med DAO, da de afleverer pakker midt om natten, hvor vi ikke har mulighed for at tage imod dem. Dette resulterer oftest i at pakkerne bliver væk. 
Såfremt en returneret vare ikke dukker op hos Bruun-Bruun, er det købersansvar at bevise at varen er afsendt. Har køber ikke gemt kvitteringen, har Bruun-Bruun ikke pligt til at foretage tilbagebetalingen. Det er købers ansvar og omkostning at returnere en vare. 

OBS: Vi tager vi ikke imod returvarer sendt til en pakkeboks. Alle returvarer skal sendes direkte til vores adresse ellers vil der blive modregnet en fragtomkostning i returvarernes pris. Der er vedlagt en for udfyldt returlabel til Post Danmark til kr. 39,-. Pakken sendes dermed forsikret retur til os.
Beløbet vil blive fratrukket returneringsbeløbet.

Så snart en returvare er modtaget hos Bruun-Bruun, tilbagebetales beløbet på det kort, der blev brugt til at købe varen med. Dette kan tage op til 4-5 hverdage før pengene kan ses på købers konto. 

Vigtigt: Husk at vedlægge ordrebekræftelse
Varen returneres til:
Bruun-Bruun
Adelgade 83
8660 Skanderborg
Mærket: Retur


Reklamation
DEFEKT VARE/REKLAMATION
Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget står Bruun-Bruun for fragtomkostningerne. Det betyder, at du skal give os besked på forhånd om en given reklamation.

Inden returnering af reklamation, rettes henvendelse til Bruun-Bruun for aftale om reklamationena art og fremsendelse af returneringslabel.
Går varen mod forventning i stykker, repareres denne vederlagsfrit af Bruun-Bruun eller leverandøren, såfremt original kvittering vedlægges.
Reklamationsretten dækker ikke forkert håndtering, eller groft misbrug.
Varer der returneres på efterkrav, eller sendes uden porto nægtes modtaget af Bruun-Bruun.
Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive forsvarligt emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Bruun-Bruun's udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.
VIGTIGT!
Vedlæg ordrebekræftelse. Skriv på ordrebekræftelsen hvad og hvor fejlen/skaden er. Reklamationer uden ordrebekræftelse vil blive afvist.

Obs! - varer kan indleveres men ikke byttes i den fysiske butik, og skal ellers sendes retur som beskrevet ovenfor, ved enten fortrudt køb eller reklamation.

Varen returneres til:

Bruun-Bruun
Adelgade 83
8660 Skanderborg
Mærket: Retur


Webshop vs. Butik
Da vi, Bruun-Bruun, både har en fysisk butik samt en webshop, er her en forklaring på, hvordan du som kunde har mulighed for at gøre brug af butik samt webshoppen ved køb af et produkt. Så derfor:
  • Fortryder du dit køb på webshoppen, kan du returnere varen til vores fysisk butik Bruun-Bruun, beliggende i Skanderborg.
Se returnering af varer her:
  • Kan varer købt på webshoppen ombyttes til en anden størrelse eller en anden vare, tilsvarende det beløb der er købt for eller større i den fysiske butik. Skal der gives penge retur, kan varen indleveres i butikken og pengene vil blive tilbageført gennem webshoppen på det pågældende kort, som varen er købt på. Her kan der derfor påregnes 1-3 hverdage fra overførslen har fundet sted, til de kan ses på din konto.
Gavekort udstedt fra webshoppen kan, i øjeblikket, ikke bruges i den fysiske butik - ligesom gavekort udstedet i fysiske butik, ikke kan indløses på webshoppen.

GAVEKORT/TILGODEBEVISER

Der betales ikke penge retur for et gavekort/tilgodebevis. Hverken på webshoppen eller i vores fysisk butik.

Kundeklub
Optjen bonus på dine køb

Hos Bruun-Bruun, har du mulighed for at optjene 5% i bonus på dine køb, hver gang du handler varer til fuld pris på www.bruun-bruun.dk.
Tilmeldingen er gratis. Når du bliver medlem af vores kundeklub, kan du nyde følgende fordele:
  • Du optjener 5% bonus på din ordre
  • Betal med optjente bonuskroner
  • Bonus som ikke er brugt inden for 2 år udløber
  • Du får nyhedsmails med tilbud og nyheder
  • Du kan se tidligere ordrer.
  • Hurtig genbestilling. Du kan gemme og rette dine stamdata og se tidligere bestillinger.
  • Der er ingen omkostninger ved at være medlem
For at optjene bonus når du handler på shoppen, skal du huske at logge på med dit brugernavn og password, inden du handler. Så optjener du automatisk 5% bonus af din ordre på de varer som købes til fuld pris, som du kan bruge på dit næste køb eller gemme til en særlig lejlighed.